Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

1.Platform The Outlet Corner

1.1.

Elk gebruik van het platform/de website van The Outlet Corner (hierna afgekort “T.O.C.”) is onderhevig aan huidige algemene voorwaarden. Deze algemene voorwaarden kunnen worden gedownload en opgeslagen via volgende link (PDF-formaat):

T.O.C. is eigenaar van een platform dat via haar website www.outletcorner.be professionele verkopers van nieuwe kledingstukken (hierna afgekort ‘de verkoper’) de mogelijkheid biedt om deze rechtstreeks te verkopen aan potentiële kopers.

1.2.

Het gebruik van het platform is voorbehouden aan kopers dewelke de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt. Een koper dewelke nog niet de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt dient een bestelling te plaatsen via tussenkomst van zijn ouder of wettelijke voogd.

1.3.

Leveringen van goederen zijn voorzien in België en Nederland. In het geval de koper goederen in een ander land wenst te laten leveren, kan dit steeds worden geweigerd.

1.4.

In geval van aankoop door de koper zal er een koopovereenkomst tot stand komen tussen de verkoper (winkelier) en de koper waarbij de koper bovenop de koopsom (en verzendingskosten) verschuldigd aan de verkoper een vergoeding van 7,5% van de aankoopsom zal dienen te betalen aan T.O.C. naar aanleiding van het gebruik van het platform en de daarbij horende service verleend door T.O.C.

In geval van aankoop door de koper van een kledingstuk ontstaan er aldus twee overeenkomsten, nl. enerzijds een koopovereenkomst tussen de verkoper (winkelier) en de koper dewelke betrekking heeft op de aankoop van één of meerdere producten (kledingstukken) (meer verzendingskosten) en anderzijds een overeenkomst tussen T.O.C. en de koper dewelke betrekking heeft op de vergoeding verschuldigd door de koper naar aanleiding van het gebruik van het platform van T.O.C.

Wanneer hierna verder wordt gesproken over ‘koop’, ‘aan- of verkoop’ of ‘koopsom’ zal deze dus telkens betrekking hebben op de beide hierboven vermelde overeenkomsten.

1.5.

De gegevens van The Outlet Corner (T.O.C.) zijn de volgende:

T.O.C. VOF

Wildonkenstraat 10, 9800 DEINZE

Ondernemingsnummer 0786.672.542

Telefoon: 0493374276

E-mail: popupstore@outletcorner.be

De gegevens van de respectievelijke verkopers van kledingstukken vindt u terug op de website www.theoutletcorner.be onder ‘alle handelaren’.

2. Werkwijze.

De door de verkopers te koop gestelde producten worden vermeld op de website www.outletcorner.be. Om een bepaald product aan te kopen, dien je dit toe te voegen aan je winkelmandje op welke ogenblik je zal worden ingelicht over de koopsom (en verzendingskosten) verschuldigd aan de verkoper en de vergoeding van 7,5% verschuldigd aan T.O.C.

Vervolgens zullen de gegevens van de koper moeten worden ingevuld waaronder de identiteitsgegevens (naam, adres, e-mailadres) en het leveringsadres waarbij ook de wijze van levering en betaling zal dienen te worden ingegeven door de koper.

Navolgend zal de koper een overzicht ontvangen van de koopsom, de verzendingskosten en de vergoeding verschuldigd door de koper waarna de koper teneinde tot aankoop te kunnen overgaan, de aanvaarding van de algemene voorwaarden zal dienen te bevestigen (aanvinken) vooraleer op de bestelknop te duwen waarna de koper zal dienen over te gaan tot betaling via het door hem gekozen betalingssysteem.

De koopovereenkomst met de koper is afgesloten eenmaal de koper een orderbevestiging ontvangt dewelke per e-mail wordt overgemaakt aan de koper. De totstandkoming van de koop wordt uitgesteld tot het ogenblik van de betaling van de door de koper bestelde producten. In het geval de betaling via het door de koper gekozen betalingssysteem zou worden geweigerd, zal de koop geen doorgang vinden.

De verkoper en/of T.O.C. behouden zich onder meer het recht voor om een bestelling van de koper niet te accepteren of te annuleren indien:

  • op het moment dat de bestelling werd geplaatst, er zich een fout van technische aard voordeed op de website;
  • het bestelde product niet beschikbaar is;
  • de verstrekte facturatie- of betalingsgegevens onjuist of niet verifieerbaar zijn;
  • onze beveiligingssystemen aangeven dat een bestelling abnormaal is of mogelijks frauduleus;
  • redenen hebben om aan te nemen dat de klant jonger dan 18 jaar is;

3. Prijs.

De op de website geadverteerde prijs betreft de prijs incl. BTW en eventuele andere belastingen. Wijzigingen in de toepasselijke belastingtarieven (vb. BTW) kunnen gebeurlijk aanleiding geven tot overeenkomstige aanpassing van de prijs.

Bovenop de prijs zullen de verzendingskosten verschuldigd zijn door de koper in het geval deze ervoor opteert om de goederen niet op te halen in de onderneming van de respectievelijke verkoper van de aangekochte producten.

Volgende betaalmiddelen zijn mogelijk: bancontact, VISA, …

Teneinde een maximale veiligheid inzake betalingen te garanderen maken wij gebruik van de SSL-technologie dewelke ervoor zorgt dat de transactiegegevens worden versleuteld/onleesbaar worden gemaakt tijdens de verzending via internet.

4. Leveringstermijn – eigendomsvoorbehoud.

Eenmaal de koper een product heeft aangekocht en betaald, zal de verkoper van het product, tenzij anders vermeld in de orderbevestiging, binnen de hierna vermelde termijn overgaan tot verzending van het door de koper vermelde product naar het door de koper opgegeven leveringsadres:

  • Goederen op voorraad: 1 tot 5 werkdagen met dien verstande dat de leveringstermijn zal variëren afhankelijk van de gekozen vervoerder.

Informatie over de leveringstermijn vindt u in de orderbevestiging dewelke u via e-mail ontvangt na betaling van de koopsom.  

In geval van vertraging in levering te wijten aan de verkoper kan u rechtstreeks contact opnemen met de verkoper om een nieuwe leveringsdatum af te spreken. In het geval de verkoper zou nalaten om tegen de nieuwe leveringsdatum tot levering van het bestelde product over te gaan, heeft de koper de mogelijkheid om de overeenkomst met de verkoper dewelke betrekking heeft op het bestelde product kosteloos te beëindigen door middel van schriftelijke kennisgeving aan de verkoper.   

De verzending van de producten door de verkoper naar de koper zal steeds op risico van de verkoper gebeuren.

De verkoper blijft eigenaar van de door de koper aangekochte goederen tot op het ogenblik van de volledige betaling van de overeengekomen koopsom door de koper.

5. Herroepingsrecht.

De koper dewelke handelt in zijn hoedanigheid van consument heeft de mogelijkheid om zijn aankoop zonder motivering te herroepen binnen een termijn van 14 dagen te rekenen vanaf de dag volgend op de dag waarop de koper of door de koper aangewezen derde fysiek het bestelde product in bezit neemt.

De herroeping dient te gebeuren door het gebruik van de herroepingsknop vermeld op de website via volgende link.

In het geval de website om technische redenen uitzonderlijk niet bereikbaar zou zijn, kan de herroeping gebeuren door middel van de verzending van het ingevuld en ondertekend herroepingsformulier naar T.O.C. dat kan worden gedownload via volgende link. Deze verzending dient te gebeuren naar volgend adres: T.O.C. VOF, met adres te Wildonkenstraat 10, 9800 Deinze (België) of naar het e-mailadres popupstore@outletcorner.be ofwel via verzending van een e-mail naar volgend e-mailadres popupstore@outletcorner.be waarin door de koper melding wordt gemaakt van zijn wil om te herroepen, van het bestelnummer en de naam van de verkoper, de naam en contactgegevens van de koper en van de bestelde producten waaromtrent de koper de koopovereenkomst wenst te herroepen.

Als gevolg van de herroeping zullen de door de koper betaalde koopsom en  verzendingskosten (met uitzondering van de door de koper ten gevolge van zijn uitdrukkelijke keuze voor een andere wijze van levering dan de goedkopere standaardlevering aangeboden door de verkoper) en commissie aan de koper worden terugbetaald dewelke betrekking hebben op het door de koper bestelde product.

In het geval de koper bij een bepaalde verkoper vermeld op het platform van T.O.C. meerdere producten zou hebben besteld en de herroeping geen betrekking heeft op alle bij deze verkoper bestelde producten zullen de door de koper betaalde verzendingskosten en vergoeding pro rata worden terugbetaald rekening houdende met het aantal producten op dewelke de herroeping betrekking heeft in verhouding tot het totaal van het aantal aangekochte producten bij een welbepaalde verkoper.

In geval van herroeping zendt de koper de producten in originele staat (en met de originele labels (vb. prijskaartje)) en (indien mogelijk) in de originele verpakking terug naar de onderneming van de verkoper (zoals vermeld in de orderbevestiging) vóór het verstrijken van een termijn van 14 dagen na de dag waarop hij aan de onderneming zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen, heeft meegedeeld.

De kosten van terugzending van de producten naar de verkoper zijn ten laste van de koper waarbij de koper tevens zal instaan voor de beschadiging, verlies of diefstal van de teruggezonden producten.

T.O.C. zal, in het geval de door de koper betaalde sommen werden gestort op haar rekeningnummer, overgaan tot terugbetaling aan de koper van de ontvangen sommen dewelke betrekking hebben op de producten waaromtrent de aankoop werd herroepen en dit binnen de 14 dagen na de dag waarop T.O.C. werd geïnformeerd door de koper van zijn beslissing tot herroeping op voorwaarde dat:

- ofwel de verkoper alle producten waarop de herroeping slaat heeft teruggekregen van de koper;   

- ofwel de koper heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden naar de verkoper.  

De koper is slechts gerechtigd om de verpakking van het bestelde product (kledingstuk) te openen om dit kledingstuk te passen. Het dragen van aangekochte kledingstukken waaromtrent de herroeping wordt uitgeoefend is niet toegelaten en zal aanleiding geven tot betaling van een waardevermindering van dit product door de koper.

Het herroepingsrecht voor de koper-consument zal niet gelden voor goederen die specifiek volgens de wensen/specificaties van de koper zijn vervaardigd of in het geval de goederen na de levering niet teruggezonden kunnen worden om redenen van hygiëne.  

6. Conforme levering - wettelijke garantie.

In het geval de koper zou vaststellen dat het door hem aangekochte product zichtbare gebreken vertoont, verbindt de koper er zich toe om deze zichtbare gebreken schriftelijk aan de verkoper mee te delen binnen de 5 dagen na ontvangst van het bestelde product. Bij gebreke van berichten van de verkoper binnen voormelde termijn van 5 dagen zal de verkoper kunnen aannemen dat de producten dewelke geleverd aan de koper geen zichtbare gebreken vertonen. Dit onverminderd de bepalingen inzake consumentenkoop zoals voorzien in de artikelen 1649bis – 1649 nonies oud Burgerlijk Wetboek dewelke voorrang zullen genieten.  

In het geval de koper handelt in zijn hoedanigheid van consument zal deze gebruik kunnen maken van de wettelijke garantie zoals voorzien in de artikelen 1649bis – 1649 nonies oud Burgerlijk Wetboek.

Deze wetgeving voorziet in een garantie verstrekt door de verkoper van het product gedurende een termijn van 2 jaar vanaf de levering van het product waarbij de koper-consument al naar gelang het geval aanspraak kan maken op een herstelling of kosteloze vervanging dan wel prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst.

Klachten waar wij geen vergoeding voor garantie kunnen bieden zijn:

  • normale slijtage van zolen en hakken
  • kale neuzen bij schoenen door normale slijtage van buitenaf
  • beschadiging aan de hiel
  • door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken
  • overmatige transpiratie
  • afgeven en verkleuring van schoenen en kleding
  • pillen van kleding en schoenen
  • gebreken ontstaan door wassen of drogen
  • slijtage aan badkleding
  • gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën
  • gebreken aan water- en winddichtheid van schoeisel of kleding, tenzij strikt vermeld in de productomschrijving in onze webshop
  • artikelen die vanwege het model lichamelijke ongemakken veroorzaken, bijvoorbeeld zweten of blaren. 

7. Aansprakelijkheid - overmacht.

Gelet op het feit dat T.O.C. louter optreedt als platform/tussenpersoon zal de aansprakelijkheid van T.O.C., behalve in geval van opzet, bedrog of grove schuld dan wel in geval van lichamelijk letsel of overlijden als gevolg van een doen of laten van T.O.C., worden beperkt tot het bedrag van de commissie verschuldigd door de koper aan T.O.C.

De aansprakelijkheid van de verkoper ten aanzien van de koper zal, behalve in geval van opzet, bedrog of grove schuld van de verkoper dan wel in geval van lichamelijk letsel of overlijden als gevolg van een doen of laten van de verkoper, worden beperkt tot de koopsom verschuldigd door de koper aan de verkoper.

De verkoper en T.O.C. zijn niet verantwoordelijk voor indirecte verliezen of indirecte schade, zoals onder meer verlies van winst of het verlies van kansen, omzetverlies, of vordering van derden.

T.O.C. en de verkoper zijn niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de niet-uitvoering of de vertraging in de uitvoering van hun respectievelijke verplichtingen op basis van de overeenkomst die te wijten zijn aan overmacht waaronder onder meer brand, overstroming, storm, opstand, staking, politieke onrust, pandemie, oorlog, terroristische activiteiten, enz.

In geval van overmacht zal de verkoper respectievelijk T.O.C. de koper hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen en zullen de verplichtingen van de verkoper en/of T.O.C. worden opgeschort en de termijn voor de uitvoering van hun verplichtingen worden verlengd voor de duur van de situatie van overmacht.

 8. Klachten.

Eventuele klachten naar aanleiding van een overeenkomst afgesloten door de koper en dewelke betrekking hebben op de levering en/of staat van geleverde producten worden bij voorkeur overgemaakt aan de verkoper van dit product. De gegevens van de verkoper staan steeds vermeld op de orderbevestiging.

Klachten over de verkoper kunnen ook steeds worden overgemaakt aan T.O.C. via volgend e-mailadres: popupstore@outletcorner.be

In het geval de klacht van de koper niet tot een bevredigende oplossing leidt kan de koper zich ook steeds wenden tot de Consumentenombudsdienst van de FOD ECONOMIE https://consumentenombudsdienst.be/nlof in geval van grensoverschrijdende geschillen tot het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie: http://ec.europa.eu/odr

 9. Gebruik van persoonsgegevens

T.O.C. en de verkoper gebruiken de persoonsgegevens van de koper uitsluiting in overeenstemming met het privacybeleid op de website www.theoutletcorner.be.

10. Nietigheid – toepasselijk recht – bevoegde rechtbanken. 

De nietigheid of niet-uitvoerbaarheid van één of meer bepalingen van deze voorwaarden heeft geen gevolgen op de geldigheid of uitvoerbaarheid van de andere bepalingen ervan die onverminderd van kracht blijven. De ongeldige of niet-uitvoerbare bepalingen zullen in dat geval vervangen worden door geldige en uitvoerbare bepalingen die het nauwst aanleunen bij de oorspronkelijke bedoeling van de partijen waarbij de rechtbank in geval van discussie hierover het laatste woord zal hebben. 

Op alle overeenkomsten gesloten tussen enerzijds de verkoper en T.O.C. en anderzijds de koper zal uitsluitend het Belgisch recht van toepassing zijn met uitsluiting van de bepalingen van het Weens Koopverdrag.

 

Behoudens andersluidende dwingende wettelijke bepalingen zullen uitsluitend de Belgische rechtbanken rechtsmacht hebben om kennis te nemen van alle geschillen die tussen enerzijds de verkoper en T.O.C. en anderzijds de koper zouden rijzen.

BESTELLEN

Kan ik items kopen zonder account? 

Leuk dat je The Outlet Corner hebt ontdekt! Het is zeker mogelijk om zonder een account bij ons te winkelen, maar het creëren van een persoonlijk Outlet Corner account biedt ook voordelen! Zo hoef je niet steeds je gegevens in te vullen en kan je altijd de status van je bestellingen volgen.

Hoe plaats ik een bestelling in enkele stappen? 

Zoek de items die je wilt bestellen. Gebruik de zoekbalk om het soort kledingstuk te vinden. In de zijbalk aan de linkerkant kan je filteren op eigenschappen zoals kleur, maat, lengte, merk, enzovoort.

Heb je de gewenste items gevonden? Kies de juiste maat en klik op “Voeg toe aan winkelmand”. In je winkelmandje zie je al je geselecteerde items en kan je indien nodig aanpassingen doen.

Twijfel je nog over een bepaald item? Je kan dit altijd “toevoegen aan verlanglijst” door op het 🖤 te klikken.

Let wel op! The Outlet Corner biedt enkel outlet items aan. Als een item niet meer beschikbaar is in een bepaalde maat, kan deze ook niet worden bijbesteld. Onder het motto op=op!

Als je zeker bent van je bestelling, klik je op “Bestelling plaatsen”. Nu is het alleen nog even wachten tot de koerier je pakketje komt brengen. Spannend!

Kan ik mijn bestelling annuleren? 

Zodra je je bestelling hebt geplaatst en betaald, wordt deze direct doorgestuurd naar de winkelier en is deze definitief. Het is daarom niet meer mogelijk om bestellingen te annuleren.

Ik wil iets bestellen maar mijn maat staat er niet tussen? 

Als je maat er niet bij staat, betekent dit helaas dat deze is uitverkocht. Houd onze webshop goed in de gaten, want er worden dagelijks nieuwe items en aanbiedingen toegevoegd.

Kan ik items reserveren? 

Het is helaas niet mogelijk om items te reserveren. First come, first served.

Vanuit welke landen kan ik bestellen? 

Momenteel kan je alleen bestellingen plaatsen vanuit België en Nederland.

LEVERING

Hoe wordt mijn bestelling verzonden? 

Bij het plaatsen van je bestelling zie je per winkelier de verschillende bezorgmogelijkheden. De verzendopties zijn geautomatiseerd, waardoor je gemakkelijk kan kiezen welke koeriersdienst je pakketje zal leveren, volgen en ontvangen.

Let op:The Outlet Corner biedt items aan van meerdere winkeliers. Indien je meerdere items bestelt, kan het zijn dat je deze op verschillende momenten ontvangt. Dit wordt duidelijk aangegeven tijdens het bestelproces en in je winkelmandje.

Is thuisbezorging mogelijk? 

Je kan ervoor kiezen om je bestelling op het door jou opgegeven adres te laten bezorgen.

Leveren op een afhaalpunt? 

Je kan ervoor kiezen om je bestelling op een afhaalpunt of in een pakjesautomaat van de door jou gekozen koerier te laten bezorgen.

Tijdens de tweede stap van het bestelproces kan je het afhaalpunt van je keuze selecteren. Zodra je bestelling bij het gekozen afhaalpunt is aangekomen, ontvang je een e-mail van de koerier. Vanaf dat moment heb je 14 dagen de tijd om je bestelling op te halen bij een afhaalpunt, of 5 dagen bij een pakjesautomaat. Als het pakket binnen deze termijn niet wordt opgehaald, wordt het teruggestuurd naar de winkelier.

Wat is de levertermijn? 

De levertermijn varieert tussen de 1 en 5 werkdagen.

Mijn bestelling wordt niet geleverd. Wat nu? 

Stap 1: Controleer of je een ontvangstbevestiging hebt ontvangen.

Stap 2: Controleer de Track&Trace code die in de bevestigingsmail van verzending staat.

Stap 3: Als je aan de hand van de bovenstaande punten niet kan achterhalen waar je bestelling is gebleven, neem dan contact op met de klantenservice van The Outlet Corner via klantendienst@theoutletcorner.be of bel ons op: 0032 493 37 42 76.

Mijn bestelling wordt niet geleverd. Wat gebeurt er met mijn geld? 

Als je binnen 7 werkdagen nog geen pakket hebt ontvangen, neem dan eerst contact op met onze klantenservice via klantendienst@theoutletcorner.be. We onderzoeken wat er aan de hand is en zullen je daarover per e-mail verder informeren. Als je bestelling niet kan worden geleverd, zullen we dit zo snel mogelijk in orde brengen en je binnen 14 werkdagen het volledige aankoopbedrag terugbetalen.

BETALEN

Hoe betaal ik mijn bestelling? 

Je kan op verschillende manieren veilig online betalen.

  1. Bancontact
  2. Bancontact-app
  3. Krediet- / debetkaart (Visa, Mastercard of Maestro)
  4. Apple Pay

Als je een account hebt bij The Outlet Corner, hoef je slechts in te loggen en al je gegevens worden voor je opgehaald. Als je zonder account winkelt, moet je je gegevens elke keer opnieuw invullen.

Kan ik ook met een directe overschrijving betalen voor mijn bestelling? 

Betalen via overschrijving is helaas niet mogelijk.

Kan ik betalen in de Pop Up Shop?

Nee, wij reserveren geen goederen, dus bestelling plaatsten zonder te betalen word niet aanvaard.

RETOURNEREN

Wat zijn de retourvoorwaarden? 

Alle goederen die binnen de betalingstermijn zijn betaald, kunnen binnen 14 dagen aan ons worden geretourneerd. Dit is echter alleen mogelijk wanneer de artikelen ongedragen, in de originele staat en voorzien van de originele labels zijn. Het passen van de artikelen, mits op een hygiënische wijze, is uiteraard toegestaan.

Indien je op rekening hebt besteld en je wenst alleen de artikelen te betalen die je daadwerkelijk wilt behouden, verzoeken we je om de artikelen die je retourneert binnen de betalingstermijn van 14 dagen te verzenden.

Wat is het retouradres? 

Het juiste retouradres voor jouw artikel ontvang je wanneer je je retourzending aanmeldt bij The Outlet Corner. Dit zorgt ervoor dat je het juiste retourlabel op het pakketje plakt.

Kan ik items ruilen? 

Omdat we met verschillende winkeliers werken, is het ruilen van artikelen helaas niet mogelijk. Je kan het artikel retourneren en het gewenste artikel opnieuw bestellen in de webshop.

Moet ik de retourzending zelf betalen? 

De kosten voor het retourneren zijn voor jouw rekening en dienen te worden betaald aan de door jou gekozen pakketdienst. Bewaar het verzendbewijs met de Track&Trace-code goed, zodat je jouw pakket altijd kan traceren.

Moet ik mijn pakbon bewaren? 

Bewaar je pakbon/factuur goed. Deze heb je onder andere nodig bij het retourneren van artikelen.

ACCOUNT

Hoe kan ik mijn account verwijderen? 

Stuur een e-mail naar klantendienst@theoutletcorner.be en wij zorgen ervoor.